torsdag 30 december 2010

om vänsterhänder och näsor...

"Vad gör du?", maken såg frågande på mig där jag satt och knappade på min nya mobil. Jag försökte komma på vad han menade men hittade inget avvikande i det jag höll på med.
"Vad?" frågade jag.
Han förtydligade att han undrade varför jag pekade med vänsterhanden. Och jag stannade, lite förvånat, upp. Hm...underligt faktiskt. Jag tillhör nämligen den kategori av människor som fötts med en högerhand och fått vänsterhanden medskickad, på köpet liksom. Så att, då jag äter till exempel, först måste skära med högerhanden och sedan skifta hand till besticken för att vara säker på att pricka munnen med gaffeln. Men då det handlar om mobiler är det alltså vänsterhanden som sköter skrivandet....
"Det förklara en del", påpekade maken (med viss sarkasm tror jag *s*)...
...men men, det får föras in under fliken "Märkliga iakttagelser 2010", för hur det kan komma sig har jag ingen aning om. Och det är inte värt att ändra på det heller nu då huvudkontoret kommit fram till att det är bäst så... kanske...för ärligt talat kan jag inte vara riktigt säker på var mobilen hade kunnat hamna om den inte låg i tryggt förvar i högerhanden *s*.


Och med detta packar jag ihop granen och tar farväl av 2010. I morgon är det nyårsafton och ytterligare ett år har passerat. Ett bra år i stort...även om det gick sådär med våra planer att ta oss igenom alla Harry Potterfilmerna under julhelgen...eller...vi har sett dem...hm... övriga familjen har gjort det. Jag fick lite motvilligt erkänna, då jag inte visste vem mannen utan näsa var, att jag nog inte varit vaken hela tiden...eller, som det viskades lite, kanske sanningen mer är den att jag nog, eventuellt,varit vaken lite grand, då o då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar