tisdag 28 december 2010

...om vackra ord och lästorka...

Äntligen! Idag kom det efterlängtade sms’et som berättade att mina nya glasögon var klara att hämtas. Min påtvingade lästorka är alltså över och jag ser fram emot ytterligare en veckas ledighet, men nu fylld av spännande läsning. Jag har bunkrat upp med lite blandad litteratur och planerar inte att vara tillgänglig för städning eller annat värdsligt under den tiden. Och eftersom man får två glasögon till priset av ett har jag ett par i reserv för att inte hamna i denna nöd en gång till…*s*. Hm... Det svåra blir att välja vilket utav dem jag ska ha och vilket som får bli reserv…ljuvligt dilemma för en som de senaste veckorna hjälpligt tagit sig igenom morgontidningen med hjälp av makens terminalglasögon. Och jag tror nog att de som fått stå ut med att få märkligt formulerade sms från mig också känner sig rätt nöjda med detta.

Egentligen var det verkligen bara det jag skulle ha gjort idag på stan, förutom en julavslutningsfika hos mamma...och handla lite mat...men...hm...fick fullkomligt nog av min mobiltelefon igår och...oops...nu har jag visst en ny. Det blev ingen Iphone som jag kanske mest funderat på. Istället valde jag en lite nättare Androidmobil. Vad hette den nu då...HTC? Finns det något som heter så? Jo, så var det. Och valet föll på den dels för att den är väldigt nätt, men ändå stor...fast liten...och så heter modellen "Wildfire" och det låter fint på något sätt. Ungefär som min nuvarande heter SOUL, också vackert. Fast som sagt oerhört irriterande i övrigt.

Men nu börjar det bli dags att ta farväl av den här julen. Och av alla besökare, såväl tvåbenta som fyrbenta. Det har varit roligt att ha dem här, och alla har gjort sitt för att höja temperaturen några grader.
Och med min nya mobil kan jag nu nå dem allihop ännu lite lättare...hm...undra fall jag kan söka jobb på en reklmabyrå för mobiltelefoner som riktat in sig på att sälja telefoner till kvinnor i sina bästa år...*s* ... och nu kom jag just på att jag glömde köpa mat...oops...=)

2 kommentarer:

  1. Godkväll
    Glasögonen du har överst gillade jag. Kanske val nummer 1?

    Ha en bra kväll / Nettan

    SvaraRadera
  2. Ja, det är "Huvudparet"...och så är de blå *s*

    SvaraRadera