måndag 3 januari 2011

om stugsittare och modifierade nyårslöften...


Julen och vintern hade tagit hårt på vårt ljusförråd så årets första utflykt fick gå till Älmhult och Ikea - det perfekta utflyktsmålet för en frusen stugsittare som jag *s*. En fika hemma hos dottern...och äntligen tillfälle att höra mer om hennes Egyptenresa...sedan var vi redo.
Det är märkligt. Jag hann in genom den snurrande dörren, gick upp för trappan och sedan hade jag en gul lånekasse i handen..?! Med 2 plädar i?!! Dotterns pojkvän hävdar bestämt att det är något betingat, det här med att handla på Ikea. Och jag är kanske böjd att hålla med. För då vi nådde fram till kassan hade jag, förutom ljus som ju var huvudsyftet med besöket, även inhandlat servetter, assietter, en tavelram, en duk, ett par gardiner, samt ovan nämnda plädar.

Men å andra sidan är det ju inga onödiga prylar. För samtidigt lät vi bli att köpa ny hylla till TV-rummet, köksluckor för "bra att ha"-bruk, och en matta. Det hade varit svårare att förklara...utifrån att dagens lilla shoppingrunda faktiskt innebar att jag bröt mitt nyårslöfte - att ha ett inköpsfritt år! Hoppsan. *s*

Men det höll ju i några dagar iallfall...Hm... om nu lördagen kan räknas... Dels är ju det mesta stängt eftersom det var nyårsdagen och dels var det ju så att det tog det lite tid för mig att ta mig upp. Och igår...nej, igår köpte jag ingenting! Ta mig tusan!

Jag tror att jag helt enkelt gör så att jag modifierar mitt nyårslöfte! Till att bli mer åt att "sträva efter att ha så många inköpsfria dagar detta året som är realistiskt, dvs utan att behöva avstå från möjligheter till roliga utflykter och trevligt sällskap!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar