fredag 13 augusti 2010

...om gräsklipp och pizzadisk...

Två veckor nu. Som jag har jobbat efter semestern. Jag trodde det var tre...hm... anyway...Vädret har blivit mer svenskt, dvs. ömsom varmt ömsom regn. Och det solgula gräset har blivit grönt och frodigt och växer som om det bara legat och samlat på sig växtenergi och nu då regnet signalerat "go" så sätter det fart. Passade på att klippa det igår och suckade mer än en gång över det ogenomtänkta inköpet av en gräsklippare med uppsamlare. "Gräsmattan ser prydligare ut då man klippt det då", hävdar maken. Men det är ju å andra sidan inte han som klipper det. Och får springa och tömma den där uppsamlaren gång på gång...*s*...hm..kom just på att det är så lätt att tycka och ha åsikter om sådant som man egentligen inte vet något om, rent praktiskt. Jag föredrar ju till exempel att komma upp och brygga mitt morgonkaffe i ett rent kök. Inga diskrester från gårdagen utan en blank yta att starta dagen på. Och med tanke på hur köket kan se ut då jag lagat mat så är det inte en helt enkel uppgift att ta sig an...har jag hört...oftast inte jag som gör det *s*. Har fått höra några gånger att jag kanske skulle fundera över hur stor skål/gryta som behövs innan jag påbörjar matlagningen och skål för skål, bytta för bytta, provar mig fram. Vilket ev hade kunnat minska diskvolymen med en tredejdel.

Men ibland diskar jag faktiskt också. Även om sonen hävdar att det vanligtvis sammanfaller med att vi beställt pizza...*s*...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar