fredag 25 mars 2011

om soffbedömning och mysmedicin...

Efter att ha bitit ihop i över två veckor, min fula ovana trogen, blev jag tvungen att krypa till korset och besöka min husläkare, som också är min kollega. Han kände till en ny medicin som skulle passa en sådan som mig perfekt - man behöver bara komma ihåg att ta den en gång om dagen *s*. Och så har den också ett väldigt sött namn, speciellt på skånska; Awamys...Och i morse, efter intagandet av andra dosen släppte den äntligen, den tryckande huvudvärken jag haft över vänstra sidan. Och livet återvände! Nu ska jag inte glömma det fler gånger...har jag sagt det förut?...nästa år ska jag ta medicin redan första dagen då den börjar smyga sig på...den lömska lilla pollenallergin!

Men med huvudvärken under kontroll upptäckte jag att det är rätt vårigt ute! Lite småvarmt och så... och...ah, äntligen dags för årets andra utflykt till Ikea! Jag ska inte försöka bortförklara mig utan istället öppet erkänna att jag tycker om att lunka runt i det småländska möbelvaruhuset. Och idag fick jag sällskap av mina minstingar...som inte är så små längre...hm...det var nog så att en av oss var både äldst och minst...och sonen som med den äran övningskört dit tittade ut en soffa som jag och dottern provsatt. Vi gav den klart godkänt...även om vi inte hade riktigt samma bedömningsramar. Jag vill ha en soffa som är bekväm att sitta i och som inte säckar ihop efter några månader. Hon kollade mer om den funkade att halvligga i dagen efter en helkväll på puben...*s*. Och sedan ökade sonen på vuxenpoängen genom att skaffa ett IkeaFamily kort!


Efter en mysig lunch på feldimensionerade stolar - jag nådde knappt upp till bordet...hm, det var nog en sådan där "om alla var som jag"-reflektion...fortsatte vi kundvagnsresan mot kassan. Och, man tror knappast att det är sant, men fram tills lunchen hade jag bara fått med mig en soffbroschyr, vilket får ses som något slags rekord.
Sedan kom "farliga!" avdelningen...
...och då var väl så att det, i brist på försök eller motivation att uppnå motsatsen trots allt råkade bli några "ska bara", ett fåtal "bra att ha"...och så någon "kanske borde låtit bli".
Men jag tänker ändå att summan av en heldag med barnen, vår i luften och allergimedicin blir att - Livet är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar