torsdag 16 september 2010

om att unna sig en gnutta magi...

Just hemkommen från veckans joggingtur....I know....det börjar likna en "joggblogg"..*s*...I allafall. Idag ackompanjerades rundan av "I need you now" med Lady Antebellum. Kanske inte det naturliga valet för en tur i skogen, men om man springer i min stilla lunk så är den perfekt. Och dessutom väldigt fin. Men, en sak störde min frid -en lång smal joggare med tighta svarta brallor och knallorange tröja. Ja, han störde mig inte, men då jag blivit omsprungen av honom 2 gånger och dssutom mött honom en gång så började jag känna av lite så där, "matrix-deja vu", (för er som inte sett Matrix betyder en deja-vú i det sammanhanget att något ändrats i Matrix - dvs det vi tror är verkligheten, *s*.) Strax innan jag blev omsprungen andra gången och hamnade i filmens värld hade ett stilla regn börjat falla och jag insåg att det fanns risk att jag skulle bli rätt blöt då jag nådde ner till sjön och inte längre skyddades av träden. Det hade inte varit hela världen i och för sig...kanske tänker man bara så automatiskt...att det ska vara besvärligt...hm...Men, just som jag kom ut ur skogen och sprang ner för den sista backen innan sjön öppnade molnen upp sig. Solen sken och två fantastiska regnbågar prydde himlen.
Wow, något hade verkligen ändrats. Magiskt. Och vilken tur att jag springer så långsamt att jag hann att se det!!
Och nu är duschen ledig och jag har fortfarande samma låt i huvudet..."I'm a little drunk and I need you now...*s*..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar