lördag 10 juli 2010

om lata sommardagar och kärlek...





Äntligen varmt! Och sommargult i gräset. Helt ok att göra något, eller att låta bli. Halvt medvetslösa katter har slängt sig i buskarna och kommer bara fram då och då för att bli lite klappade på magen innan de drar sig undan igen. En lagom avancerad lunch bestående av tunnbröd och en kall öl.


Igår körde vi en maratonomgång i Kubb. Laget skiftade spelare eftersom det drog ut på tiden och deltagarna hade andra åtaganden också. Till slut stod det "andra"laget som segrare. Grattis! Really. Väl spelat...*s*.

Efter en joggingrunda...ja, jag vet, helt galet...*s*...och lite tacos drog vi igång Krocket. Kvällen var ljummen.... och trots en fantastisk start hamnade jag två gånger på nästsista plats. En del skulle nog säga att jag kanske skulle ägna mig åt något annat en dag som den här. Men då myggorna gjorde sitt antåg gick vi in och spelade Uno. Nej, jag vann inte nu heller. Två omgångar, Två andraplatser. Kvällen avslutades med Plump. Jag satsade friskt och hade segervittring en bit in i spelet. Blev väl lite övermodig kan tänka och fick snällt lämna över segerpokalen. Det är då, efter en härlig dag med familjen, man konstaterar att det är inte att vinna som är viktigt. Det är att delta! Och umgås! Och som barnen sa: "Du har ju i alla fall tur i kärlek"...:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar