måndag 14 februari 2011

om galet hår, år som går...och smörgåstårta...

Alla hjärtans dag 2011. Vaknade av att maken sa hej då och stack till jobbet. Min lediga dag, så jag kunde stanna i den goa sängvärmen en stund till innan det var dags att stiga upp. Solskenet som lockat ut oss på långa "sökande efter vårtecken"-promenader i helgen var någon annanstans idag, men det gjorde inget. Hade tid hos frissan. Hon sa att mitt hår var galet, men det var en komplimang. För hon menade att det aldrig blev slitet. Så vi kom överens om att låta det få fortsätta växa ett tag till. Hm...det är ju lite med hår som med annat här i livet. Ju mer vi kämpar för att få eller nå fram till något vi verkligen vill ha, desto större känns avståndet till det...Eller är det så att kampen i sig gör att det känns svårare att nå dit? För, ofta verkar det vara så att då vi slutar kämpa och istället ägnar oss åt något annat, som att ha kul och må bra till exempel, så har det en tendens att plötsligt bara vara där. Lite som att man kan få det man vill ha om man bara kliver åt sidan och gör det möjligt för saker att hända. Så är det med håret i allafall *s*. När jag var ung och "kämpade" slutade det alltid med att jag klippte av det. Men nu har jag annat att tänka på och då kan det bli som härom morgonen då jag vaknade med håret snurrat runt halsen...inte jättetrevligt...rätt obehagligt faktiskt, men jag tänkte ändå att "Oj, vad långt det blivit!".

Men...var var jag...alla hjärtans dag...Efter frissan inhandlade jag kvällens supé - smörgåstårta! Ibland blir jag bara så sugen på det. Och inte bara jag. Ett säkert kort om man önskar locka utflyttade söner att stanna en liten stund till innan de på nytt ger sig iväg...a mother's got to do what a mother's got to do...*s*...

Sen körde jag hem och tillverkade några semlor till dagens fika med några av barnen. Dottern hade med sig en liten present, en alldeles egen bok till mig - om mig! Hennes upplevelse av mig. Går inte att beskriva, men fick läsas genom blödiga ögons tårar kan jag meddela.*s*. Och man undrar lite var sjutton åren tar vägen. Häromdagen var hon så här liten...och på torsdag fyller hon 22...*s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar