torsdag 17 juni 2010

om att softa sig i form för semestern...

Har börjat landa efter några intensiva veckor och nu känns det mer som att jag inväntar semestern. Drar inte igång något på jobbet. Har inget speciellt som ska vara färdigt - vilket känns mycket skönt efter alla deadlines senaste tiden.
Har till och med kommit igång med träningen igen. 2 rundor runt sjön har det blivit denna veckan.
Det är så skönt att vara så här avkopplad. Funderar inte så mycket, bara följer med. Tar dagens utmaning då jag står inför den, om det blir någon alltså. Till och med staden har intagit någon slags siestalunk. Hm, folk kanske har tröttnat på vädret och stuckit iväg...kan vara så...När jag tänker närmare på det så är det lite så jag känner mig, som om jag inte skulle vara här egentligen. På ett kontor. Min sinnesstämning hade platsat bättre på en brygga. Med fötterna lite slappt hängandes över kanten. Precis nuddande vattenytan. En varm sommarvind som bara fläktar precis sådär lagom i en stekande sol. Men men, den tiden närmar sig. Jag bara förbereder mig så att jag kan komma in i det lite snabbare. Vill ju inte tillbringa första semesterveckan med att varvar ner *s*.

Så nu ser jag fram emot kvällens middag som inte kommer att tillredas av mig utan av våra sommargäster - Albert och Camilla. Hoppas de kommit över tisdagens krocketrunda annars lär väl maten bli lite extrakryddad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar