söndag 9 februari 2014

fågelskådning och vadderade illusioner...



Nu har det har gått lite tid sedan jag var här senast. Höll på att skriva sist, men kom då att tänka på en god vän som rättade mitt språkbruk genom att påpeka att sist innebär aldrig mer, och det är det förhoppningsvis inte. Men, min frånvaro beror inte på att jag inte tänkt eller funderat utan handlar nog mer om att jag varit lite buzy being, bland annat - farmor *s*.

Det här året har även inletts med en intensiv och mycket utvecklande tid på jobbet..vilket oftast brukar leda till lite mindre kapacitet för kloka tankar privat. Och, den därpå följande rastlösheten behöver få utlopp...så nu bor vi åter i ett ombyggnadskaos.... men jag återkommer till det...
 ...Funderingarna idag handlar om illusioner och känsliga läsare varnas då följande text kan innehålla information som kan väcka anstöt och eventuellt kommentera delar av den kvinnliga fysiken.

Having said that – tankarna som satte igång mina funderingar kring illusioner har sitt ursprung i mitt, sent uppvaknade, intresse för fåglar, inte fåglar i allmänhet utan främst rovfåglar. Och eftersom det som sagt uppkommit sent i livet och det är lite trögt att ta in ny information har jag inte kommit så lång; jag klarar av att se skillnad på ormvråkar och glador. Så egentligen handlar det kanske mer om fascination än kunskap. I alla fall, inlärningen kom av sig lite då det visade sig att var gång jag trott mig skådat en, för mig, ny art så var svaret från expertisen alltid detsamma – ”det är nog en ormvråk”. Denna naturens kameleont kan tydligen förklä sig till en ryttlande tornfalk, en juvenil fiskgjuse eller åldrad vitbröstad whatever…och jag börjar så smått tvivla på att inte de mindre skönsjungande duvorna på grannens plåttak inte är partajande ormvråkar. 


Men illusioner existerar inte bara i naturen. Vid ovan nämnda tömning av vår ”Walk in-closet”, som nu ska ersättas av gamla hederliga garderober av märket PAX från Ikea, dök det upp diverse fynd från förr. En del kläder också givetvis, men bland pärmar, kassettband, plastfickor med extremt viktiga papper (t ex en lagfart) hittade jag gamla foton. Många fina på barn och katter, men på ett av dem står jag och diskar i vår gamla husvagn iklädd ett linne. Och jag slogs av att de kvinnliga behagen sedan dess tycktes ha genomgått en förändring av sig själv, alltså expanderat. Maken antydde att det kanske berodde på min ”nya sundare livsstil” med en diet av ”Champagne och choklad”…hm…något att lansera kanske…men kräver ju givetvis lite mer forskning…hm...undrar hur man skaffar medel till det, deltagare är nog inte så svårt...oj, tappad tråd...
...Några timmar senare togs jag abrupt ur villfarelsen då jag, efter en dusch – ja, fortfarande i uthuset, eller vågar jag säga - än så länge i uthuset… garderobsbytet handlar, tro det eller ej, i förlängningen om att skapa ett rum för duschen – jihoo!! 
Var var jag nu, jo just det, utkliven ur duschen med inledd påklädning. Jag hade fått på mig själva grundutrustningen och råkade slå en blick nedåt….och insåg att det utökade bystomfånget inte på något sätt handlade om vare sig champagne eller choklad... Illusionen om en växande barm landade pladask i en, förvisso fin; svart med spets, men dock vadderad, bygelbehå med push up-effekt. 

 Jaja, jag nämnde väl "utvecklande arbete och bristande klokskap"... 

Men, det är på väg att lugna sig lite på jobbet och jag ser fram emot att få utrymme att jobba vidare med mitt privata projekt - alltså inte sådana som innehåller kringflytt av väggar och möbler. Mitt projekt handlar om viktiga val i livet...medvetna val...med det återkommer jag till...snart...*s*...





 

1 kommentar: